Zajmujemy się naprawą wtryskiwaczy korzystających z rozwiązań typu Common Rail – to bardzo precyzyjny element układu wtryskowego, który jest wrażliwy na uszkodzenia.
Naprawa Wtryskiwaczy

silnik-2

  • Common Rail Bosch (wiekszość marek samochodów)
  • Common Rail Delphi (np. Ford Mondeo 2.0 i 2.2 TDCi, Focus 1.8 TDCi, Transit 2.0, Renault 1.5 dCi)
  • Pompo-wtryskiwacze Bosch

VW, Audi, Skoda, Seat oraz samochody ciężarowe Scania i Volvo

  • pompowtryskiwacze Denso
  • pompowtryskiwacze Lucas
  • pompowtryskiwacze Siemens

Wtryskiwacz korzystający z rozwiązań typu Common Rail to bardzo precycyjny element układu wtryskowego, który jest wrażliwy na uszkodzenia. Jego prawidłowe funkcjonowanie przekłada się na cały szereg właściwości pojazdu, od rozruchu, poprzez pracę na wolnych obrotach aż po parametry osiągów, zużycie paliwa. Poprzez wadliwe funkcjonowanie obniża się trwałość jednostki napędowej.

Awaria wtryskiwaczy jest wg badań statystycznych najczęstszą przyczyną wadliwego działania systemów wtryskowych Common Rail.

Naprawa Układów Wysokiego Ciśnienia

Naprawa pomp wtryskowych Bosch i Delphi każdego typu:

  • rotacyjnych
  • programowalnych pomp VP i VR
  • rzędowych
  • CR

Prowadzimy także naprawę pop wtryskowych produkcji polskiej.

Naprawiając swoją pompę masz gwarancję jej prawidłowej pracy!

Technologia Common-rail

silnik

Systemem wtrysku zyskującym coraz większą popularność wśród producentów samochodów z silnikiem wysokoprężnym jest układ Common Rail.

W silnikach Diesla korzystających z tego rozwiązania pompa wysokociśnieniowa zastępuje bardziej tradycyjną pompę wysokociśnieniową. Akumulator zasilający (znany też pod nazwą listwy i szyny) jest układem wspólnym dla każdego z cylindrów i to właśnie do niego jest tłoczone paliwo ze wspomnianej pompy wysokociśnieniowej. Wartość ciśnienia w takim przewodzie utrzymywana jest na stałej, wysokiej wartości 1350 bar, niezależnie od obrotów silnika i obciążeń, jakim jest poddawany. Następnie do elektronicznie sterowanych wtryskiwaczy tłoczone jest paliwo, kierowane dalej do komory spalania.

Elektroniczne sterowanie umożliwia kształtowanie ilości podawanego paliwa oraz czasu wtrysku, np. w zależności od obciążeń jednostki napędowej. Dzięki temu można podzielić proces wtrysku paliwa na 3 etapy:

  • wtrysk pilotowy
  • wtrysk właściwy
  • dawka dopalająca

Dzięki zastosowaniu takiego rozwiązania, możliwe jest uzyskanie lepszych parametrów spalania, przy mniejszym zużyciu paliwa.

Zalety systemu

  • lepsze spalanie paliwa
  • niższe zużycie paliwa
  • mała emisja spalin
  • praca silnika jest bardziej miękka
  • niższy poziom hałasu w porównaniu do tradycyjnego rozwiązania
  • łatwość uzyskania wysokich parametrów silnika

Wady systemu

  • zważywszy na ciągłą pracę pod bardzo wysokim ciśnieniem, niewielkie zanieczyszczenie może prowadzić do zniszczenia wtryskiwaczy, dlatego wymagany jest olej napędowy możliwie najwyższej jakości
  • wysokie ceny części w razie awarii